ריסוס מזיקים לאחר התקנת דק בגינה

החצר מחוץ לחלל הבית שלכם היא מקור של חרקים ומזיקים רבים. היא מכילה צמחים, עצים ופרחים ולא מן הנמנע שהיא תזמן אליה חרקים רבים ומזיקים. גם באזור הביוב וגם על פרוותם של החתול או הכלב, מזיקים רבים מתרועעים ופוגעים בתחזוקה ובאיכות החיים בחצר, לכן יש לבצע ריסוס מזיקים וזאת מומלץ לאחר שבניתם את החצר וסיימתם עם ההתקנות למיניהן.

במידה והחלטתם להתקין דק בגינה חשוב שתבצעו הדברה לאחר מכן.
ניתן לרכוש דק מיוחד שעליו מרוח כבר חומר שמרחיק את המזיקים, אך במידה ויש חשש שעדיין קיימים מזיקים באזור הגינה, חשוב לעשות הדברה ישר אחרי התקנת דקים, כדי שאלו לא יחדרו בין הדקים פנימה, כמו כן יש טרמיטים שהם חרקים שאוכלים עץ וגם מהם רצוי מאוד להימנע.

ריסוס לאחר התקנת דק, דק מיוחד דוחה חרקים - בריק ועץ עושים בתים יפים
תמונה: דק דוחה חרקים ומזיקים

תרון הבעיה של מזיקים

מזיקים בחצר ועל דקים יכולים להיות כגון: נמלים, פרעושים, תיקנים וכל חרק שמכרסם, מתעופף ומציק לבעלי החיים, לצמחייה, לריהוט מסביב ולכם. אין מנוס מלעשות שימוש בחומרים מקצועיים או פניה אל מדביר מקצועי שיטפל בבעיה ביסודיות.

חיטוי שטח החצר

גם הצמחים עלולים להיפגע על ידי המזיקים כגון: שיחים, עצי הפרי, פרחים ועוד. חרקים שפוגעים בצמחייה ובריהוט פועלים בעונות החמות ומפתחים עמידות לחומרי ההדברה. לכן מדובר במטרד שדורש טיפול אינטנסיבי ועקבי מדי שנה. בכדי לוודא שהגינה אכן ניזוקה על ידי מזיק  ודורשת הדברה, רצוי לסמן את הצמחים ולעקוב אחר התפתחות שלהם כדי למצוא את שורש הבעיה.

מיגור תיקנים

הג'וק או התיקן הם בעיה נפוצה בעיקר בחצר ועל הדק, הם לא מסוכנים חלילה, אבל הם לא נעימים וכן מסוגלים להעביר מחלות. הדברת התיקנים מתמקדת בעיקר בחיטוי וטיהור בורות של הביוב שאלה לעיתים הופכים לבית גידול של מזיקים. שם הם שוהים מדי יום ובלילה נוהגים לצאת ולחפש מזון. כדי לחסל את התיקנים, צריך לרסס את כל אזורי הגינה וזאת רצוי לאחר שמסיימים בכל עיצוב הגינה התקנת התאורה, בניית הפרגולה והדק. מרססים גם בפחי אשפה לצד הדלתות והחלונות ועוד.

הדברה של נמלים

נחילי הנמלים שפוקדים את החצר ניתנים לחיסול בשיטות שונות – השיטות הירוקות היא לגדל צמחים שמפיצים ריח או לפזר תבלינים שמרחיקים אותם מהאזור ועוד מלכודות של נמלים כמו מדבקות או ג'ל שמזריקים לכיוון המחילה שלהם, יש גם תכשירים אלקטרונים למיניהם שמשבשים להם את כל מערכת האיזון והרדאר. שיטה שמומלצת מאוד היא אבקת גרגירים אורגנית שאותה אוכלים הנמלים ומחוסלים עד שבועיים אחרי האכילה של הגרגירים. ניתן לעשות הדברה לאחר התקנה של פרגולה, דקים וכל העיצוב של הגינה.

טיפול בפרעושים

מי לא מכיר את "מכת הפרעושים" – הם מגיעים על פרוותם של בעלי החיים, הכלבים והחתולים, אך גם לנו בני האדם הם מציקים ומגרדים מאוד ואפילו עשויים להעביר מחלות.  אל תתפתו לקנות תכשירים שמציעים לכם במגוון החנויות וברשתות – ההשפעה שלהם קטנה ופוטנציאל ההרעלה שלהם גדול. לכן, חשוב לפעול באופן קבוע כדי למנוע ריבוי של פרעושים על פרוות בעלי החיים, באמצעות השיטות הידועות. ואם בכל זאת זיהיתם פרעושים בגינה, חשוב להזמין הדברה מקצועית.

עיצוב ובנייה של כל החצר והדברה בסוף

אם כן חשוב שתעשו הכל לפי הסדר ורק בסוף העיצוב של הגינה וכל התקנה של האביזרים בגינה תבצעו הדברה, גם אם אין חשש למזיקים כדאי לעשות, כדי למנוע מהם להתקרב לגינה שלכם. מדביר מקצועי מומחה לתחום של הדברה ברמת גן יציע לכם מגוון שיטות המתאימות לתנאים שקיימים בגינה שלכם.

למידע נוסף על איך בוחרים דקים היכנסו לבלוג או פנו לחברת בריק ועץ בטלפון –
או בטופס יצירת קשר.

שתפו את הכתבה עם חברים!