מתי כדאי לצבוע ומתי לעשות חיפוי?

אם אתם עורכים שיפוץ בבית, או שאתם באמצע בניית בית ואינכם יודעים במה לבחור – בחיפוי קיר או בצביעה, כדאי שתחשבו היטב על כל הפרמטרים במשוואה כדי לקחת החלטה נכונה ומושכלת. ככלל, חיפוי קירות נחשב מטבע הדברים להליך ארוך וגם יקר יותר מאשר צביעה, אם כי בהרבה מקרים אין זה נכון, ומסיבות רבות ושונות: אזורים קטנים הדורשים חיפוי – לעומת צביעה שמטבעה היא רחבת היקף, חללים או שימושים ייעודיים לחדר שדורשים צביעה מיוחדת שעלותה גבוהה במיוחד, או סוגי חיפוי קירות עם בריקים איכותיים שאינם עולים הרבה ומתאימים לשילוב בבית מבחינה טכנית, עיצובית וכמובן אישית.

צביעה או חיפוי קיר, שיפוץ בבית - בריק ועץ עושים בתים יפים

אז איך יודעים במה לבחור?

חשוב להבין שבמיוחד בשיפוצים אך למעשה בהרבה תחומי פעילות אחרים, אין נכון ולא נכון, ולמעשה כמעט כל החלטה שתקחו תשים דגש רב יותר על שיקול אחד או שניים במשוואה (עלויות, איכות, עמידות, עיצוב או מרכיבים ייחודיים אחרים).
אך יחד עם זאת, אין ספק שכדאי להעניק משקל רב יחסית לשאלת העמידות לאורך זמן, מאחר ועלויות ההשקעה החד פעמית, שאולי נראית גבוהה, עשויות להתברר במהרה כמשתלמות יותר, יפות יותר וכמובן איכותיות יותר.

אל תשאירו פינות לא סגורות

ברגע שתתעורר אצלכם השאלה האם לעשות חיפוי קירות או שאפשר להסתפק בצביעה בלבד, חשבו על כל המשתנים שיכולים להיות רלוונטיים למקרה שלכם: סוג ועובי הקיר, תנאי האקלים השוררים באזור שבו אתם גרים, שימושי החדר, וכמובן הסיבה שבגללה התלבטתם מלכתחילה בשאלת החיפוי או הצביעה – ובתוך כך במיוחד ההתחשבות במצב הקיר בעתיד הקרוב והרחוק, והאם מה שתבחרו לעשות יהיה הפיך או לא.
במידה ובחרתם באפשרות של צבע, הקפידו לבחור באנשי מקצוע או בחברה המתמחה בביצוע עבודות צבע באופן מוכח, או לכל הפחות במקרה בו אתם צובעים בעצמכם, לקנות את החומרים הטובים והמומלצים ביותר על ידי הנציגים בחנות.
במיוחד בכל הנוגע לביצוע צביעת דירה במקצועיות, חשוב לקחת עצה מהמומחים, ולמעשה לא מומלץ לעשות זאת אם לא התנסיתם בכך בעבר, באופן רציני ולא חובבני.

מקרים נפוצים בהם מחפים את הקיר

למרות שההחלטה הסופית צריכה להיות של כל אדם, זוג או משפחה בפני עצמם, ישנם כמה מצבים מרכזיים שבהם מקובל במיוחד לעשות חיפוי לקירות, בהם מקרים של בליטות או שקעים בקיר – אלה מתאימים במיוחד להדבקת חיפוי בריקים, אם כי ברוב המקרים ניתן כמובן גם לשטח לחלוטין את הקיר ואז לצבוע אותו ללא כל חיפוי; מקרה נפוץ נוסף שבו בוחרים בחיפוי הוא כאשר יש צורך בבידוד מפני חום וקור, או אפילו איטום רעש – בין אם לחלל יועד שימוש רלוונטי ובין אם פשוט גיליתם שעובי הקירות אינו גדול מספיק; לבסוף, המקרה הנפוץ והמקובל ביותר לחיפוי קירות, אחרי הכל, הוא כמובן הסיבה האסתטית, שעל פי בוחרים רוב משקי הבית ומעצבי הבתים באפשרות של חיפוי קירות לבית, בתוך החללים עצמם או מחוץ לבית, בגינה ובמרפסת.

למידע נוסף על איך בוחרים בריקים היכנסו לבלוג או פנו לחברת בריק ועץ בטלפון –
או בטופס יצירת קשר.

שתפו את הכתבה עם חברים!